Pressupostos Participatius 2019
Aquestes són les propostes amb més suports!
Fases del procés
-
129/10/2018 - 15/12/2018
Definició i difusió del procés
Durant el mesos d'octubre i novembre de 2018 es presenta el projecte a les reunions dels Consells de Districte i s'informa a la ciutadania mitjançant la revista municipal, el web i les xarxes socials.
-
215/11/2018 - 20/01/2019
Recollida de propostes
Entre el 15 de novembre i el 20 de gener de 2019 (s'ha ampliat el termini que abans era fins el 31 de desembre de 2018) es recullen a través d'aquest espai les propostes que posteriorment podran votar tota la ciutadania.
Només podran presentar propostes i donar-les suport a les mateixes, les persones majors de 16 anys, empadronades a Viladecans, les entitats locals, registrades al registre municipal d'entitats, i els òrgans municipals de participació
Cal tenir en compte que les propostes hauran de seguir els següents criteris perquè puguin ser votades:
- Que respectin el marc jurídic i legal vigent.
- Que facin referència a competències directes i assumides per l’Ajuntament i es trobin al terme municipal de Viladecans.
- Que siguin concretes i avaluables econòmicament.
- Que siguin viables tècnicament.
- Que no superin els 50.000 euros.
- Que no plantegin accions insostenibles, és a dir, que comprometin les necessitats i les possibilitats de desenvolupament de les generacions presents i futures.
- Que no plantegin accions d'exclusió socials
Les propostes es podran fer dins del període establert (entre el 15 de novembre i el 20 de gener -ampliació del termini-) omplint el formulari en el web DECIDIM, o també es podran fer de forma presencial a Participació Ciutadana (Àrea d'Alcaldia-Àmbit de Presidència-, al carrer de Jaume Abril, 2), així com a les oficines de districte:
Oficina Districte I a la Plaça de la Diversitat, 50
Oficina Districte II a la Plaça de la Constitució, 4
Oficina Districte III, al carrer de Santiago Rusiñol, 6-8
-
301/01/2019 - 31/01/2019
Valoració tècnica
Totes les propostes seran valorades pel personal tècnic de l’Ajuntament, segons els criteris establerts per a les propostes (els recollits a la fase de “Recollida de propostes”) i que són.
- Que respectin el marc jurídic i legal vigent.
- Que facin referència a competències directes i assumides per l’Ajuntament i es trobin al terme municipal de Viladecans.
- Que siguin concretes i avaluables econòmicament.
- Que siguin viables tècnicament.
- Que no superin els 50.000 euros.
- Que no plantegin accions insostenibles, és a dir, que comprometin les necessitats i les possibilitats de desenvolupament de les generacions presents i futures.
- Que no plantegin accions d'exclusió socials
Les propostes que acompleixen amb els criteris marcats es debatran a les reunions de Consell de Districte (febrer del 2019).
En aquestes reunions es podran presentar noves propostes (que també hauran de ser valorades segons els mateixos criteris).
En aquestes reunions s’acordaran, a partir de totes les propostes presentades, l’ordre en què apareixeran les deu propostes que sortiran a la butlleta de votació de la consulta ciutadana.
-
401/02/2019 - 28/02/2019
Consells de Districte
A la reunió de Consell de Districte que es farà el mes de febrer, els consellers i les conselleres de cada Districte podran fer noves propostes que complementaran les ja recollides a la fase de "Recollida de propostes". També es decideixen les 10 propostes que apareixeran a la butlleta de votació. Els veïns i les veïnes que vulguin participar-hi poden fer-ho inscrivint-se prèviament a les reunions que vulguin assistir.
Què són els Consells de Districte?
Els barris de Viladecans també participen en les decisions del Govern municipal al territori. Els Consells de Districte són els òrgans consultius locals on la ciutadania i les entitats reflexionen i opinen per guiar la tasca de govern als barris. Cadascun dels tres districtes de la ciutat disposa del seu consell, format per sis regidors i regidores de l’Ajuntament, vuit representants de les entitats i vuit ciutadans/es sorgits d’un sorteig informàtic entre totes les persones censades al districte.
-
518/03/2019 - 05/05/2019
Votació de les propostes (Consulta ciutadana)
Només podran votar propostes, les persones majors de 16 anys i empadronades a Viladecans; les entitats locals, registrades al registre municipal d'entitats i els òrgans municipals de participació.
Pots votar de manera online, omplint el formulari que trobaràs en aquest enllaç o bé de manera presencial, entregant la butlleta qualsevol dels equipaments dotats amb una urna de votació:
- Ateneu de les Arts: av. Doctor Fleming, 5-7. De dilluns a dijous, de 9 a 14 i de 17 a 20 h. Divendres, de 9 a 14 h.
- Ateneu d’Entitats Pablo Picasso: ptge. de Sant Ramon, 2. De dilluns a divendres, de 9 a 13 i de 16 a 22 h. Dissabtes, de 16 a 20 h.
- Biblioteca Municipal: av. Josep Tarradellas, 16. Dilluns de 16 a 20,30 h, de dimarts a divendres, de 10 a 14 i de 16 a 20.30 h i dissabte, de 10 a 14 h.
- Can Modolell (edifici de l’Ajuntament): c. Jaume Abril, 2. De dilluns a dijous, de 8 a 21 h. Divendres, de 8 a 19 h.
- Viladecans Informació: pl. d’Europa, 7. De dilluns a divendres, de 9 a 14 h, i dimarts i dijous, de 16.30 a 18.30 h.
- Viurbana: c. Santiago Rusiñol, 8. De dilluns a divendres, de 9 a 13.30 h, i dimarts i dijous, de 16 a 19 h.
- Casal Hispanitat: pl. de Luis Burción, 8. De dilluns a divendres, de 17 a 21 h.
- Casal Barri de Montserratina: pl. de la Constitució, 4. De dilluns a divendres, de 9 a 14 i de 16 a 22 h. Dissabtes, de 9 a 13 i de 16 a 22 h. Diumenges, de 10 a 13 h.
- Casal dels barris de Ponent: av. Doctor Fleming, 5. Tardes de dilluns a divendres.
- Casal Barri de Sales: c. Rafael Casanova, 50. De dilluns a divendres, de 10 a 13 i de 16 a 21 h.
- Casal de l’Alba-rosa: c/de la Tulipa, 3. Dilluns, d’11 a 13 i de 16 a 20 h, i de dimarts a divendres, de 9 a 13 i de 16a 20 h.
- AV La Riera: c. del Pi, 7, baixos. De dilluns a dijous, de 17 a 20 h.
- AV La Unión: c. Dos de Maig, 41. De dilluns a divendres, de 10 a 14 i de 15 a 20 h.
o En el cas de presentar una enquesta pels dos canals, només es tindrà en compte la lliurada presencialment.
o En el cas que les dues enquestes es presentin presencialment, només se'n comptabilitzarà una en el cas que siguin iguals, i s'invalidaran les dues en el cas que siguin diferents.
Les propostes més votades, fins a esgotar el pressupost de 50.000 euros per districte (150.000 euros en total), seran les que s'executaran, amb els pressupostos de 2019.
-
606/05/2019 - 30/05/2019
Retorn del procés
El resultat es donarà a conèixer a través de tots els mitjans municipals (revista i web municipals, xarxes socials de l’Ajuntament...), així com en les reunions dels Consells de Districte.
Igualment, s’elaborarà informe final del tot el procés, que estarà a disposició de la ciutadania a través del web municipal.
-
701/10/2018 - 31/12/2019
Seguiment del procés
Els Consells de Districte actuaran com a espai de seguiment i transparència del procés participatiu des de l’inici (recollida de propostes), fins al final del procés (informe final i comunicació de resultats). Els Consells de Districte són els òrgans consultius locals on la ciutadania i les entitats reflexionen i opinen per guiar la tasca de govern als barris. Cadascun dels tres districtes de la ciutat disposa del seu consell, format per sis regidors i regidores de l’Ajuntament, vuit representants de les entitats i vuit ciutadans/es sorgits d’un sorteig informàtic entre totes les persones censades al districte.
El resultat d’aquest seguiment i avaluació continuats es plasmaran en un document o informe final.